Bästa akne behandling - Acne huskurer som arbetet

Många akne drabbade vill inte betala ett öre för att behandla sin akne, även jag letade i hemgjord rättsmedel när jag var för billigt att gå och köpa en riktig akne behandling. Även om de flesta huskurer bara inte fungerar för att permanent behandla akne (de kan till en början att behandla akne), finns det några positiva resultat för några vissa huskurer kan ge på huden.

Men innan vi går vidare, är det viktigt att veta att majoriteten av huskurer är hudirriterande! Jag minns att jag läste om någon rekommendera användning av tandkräm. Tandkräm kan hjälpa till att behandla en enskild finne genom att torka ut, men vänta tills finne försvinner. Tandkräm är extremt skadliga för huden, så du är i huvudsak handel akne hud för skadat, smärtsamt ful hud. Vilket är värst? Syror och baser både skada huden om de används i fel proportioner. Hud pH är en mycket viktig del för att upprätthålla akne hud, så använd inte det gamla Grand mamma behandlingar vissa människor gillar att främja.

Nu, för vår första bot. Hur många professionella surfare ser ni där ute med massor av akne? Nära till ingen. Efter att ha tittat på varför de inte har akne, tänkte vi ut det: vatten är salt. Havssalt torkar effektivt ut finnar utan att skada huden. Havssalt är inte likvärdigt med koksalt - i själva verket tillämpa bordssalt eller NaCl på huden är extremt skadligt. Du måste köpa äkta havssalt från en djuraffär, och njuta i ansiktet med denna salt så länge som du känner behov. Detta bör hjälpa behandla akne, men en bra akne grädde rekommenderas tillsammans med denna behandling.

Ovanstående botemedlet är egentligen den enda kända akne botemedel som inte orsakar fler finnar och fungerar effektivt. Andra härdar inkluderar gäller gurka till acne, aloe versa juice, äta många frukter och grönsaker, honung och kanel. Dessa naturliga ingredienser är definitivt bra för huden, men för behandling av akne, dessa hemmagjorda botemedel är mycket tveksamma. Många rekommenderar att tillämpa citronsaft på huden, men baserat på mina tre veckors studie av tillämpningen massa mängder citronsaft till mitt ansikte i det förflutna (jag hade ett citronträd så jag hade ett överskott av citroner), gjorde det absolut ingenting utom ytterligare ärr mitt ansikte.

Om du vill behålla ditt ansikte akne ärr fri, då det bästa valet är att undvika hemgjord akne behandlingar helt. De är mycket riskabla och skadliga för huden, även om de fungerar. Varje så ofta du kan använda dem, men över användningen av snabba acne spot behandlingar rekommenderas inte, såvida du inte bryr dig om ärrbildning. Sammantaget hemgjord rättsmedel arbete, men de fungerar inte särskilt bra och innehåller ofta skadliga hudirriterande.